Test Coopera – 12 minut biegu dla siebie!


Data: 3.06.2017 r.
Miejsce: Międzyszkolny Ośrodek Sportowy Kraków „Zachód” (stadion), Plac Na Groblach 23, Kraków
Organizator: Biuro Sportu UJ
Szczegółowe informacje: http://www.bs.uj.edu.pl

Biuro Sportu UJ zaprasza całe środowisko akademickie UJ na Uniwersytecki Dzień Dziecka z Testem Coopera – 12 minut biegu dla siebie!
Pierwszy bieg rozpocznie się o godz. 9, kolejne co 15 minut i przy minimum pięciu biegaczach, ostatni bieg godz. 13:30.

Rejestracja: przed biegiem, na stadionie MOS Kraków.

Test Coopera to jedna z prób wysiłkowych, która pomoże Wam określić swoją aktualną formę!
Test Coopera to próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania sprawności fizycznej przede wszystkim sportowców. Celem testu jest określenie maksymalnej wydolności tlenowej (tzw. pułap tlenowy V02max), która jest wyznacznikiem kondycji fizycznej. Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci, określa się na podstawie pokonanego dystansu.

Co zrobić by dobrze przygotować się do testu?
Po pierwsze należy dobrze się rozgrzać, przygotowując organizm do wzmożonego wysiłku. Do testu powinno się przystępować maksymalnie skoncentrowanym i zmotywowanym. Na wyznaczony sygnał, zacznij bieg.
Pamiętaj, by na początku nie narzucić zbyt dużego tempa, ponieważ 12 minut szybkiego biegu to naprawdę duży wysiłek. Warto utrzymywać cały czas takie samo tempo, a dopiero w końcówce przyspieszyć.
Jeśli podczas testu nagle opadniesz z sił – możesz chwilę odpocząć, jednak zrób to, maszerując.
Staraj się dać z siebie jak najwięcej, tak żeby po teście czuć duże zmęczenie – wówczas wynik testu będzie maksymalnie zbliżony do Twojej rzeczywistej wydolności. Po upływie 12 minut od rozpoczęcia biegu możesz się zatrzymać i zmierzyć przebytą odległość. Serdecznie zapraszamy!


Powrót