Barometr Satysfakcji Studenckiej 2021


Data: 14.04.-11.07.2021
Szczegółowe informacje: https://jakosc.uj.edu.pl/barometr-satysfakcji-studenckiej

Trwa kolejna edycja anonimowego badania Barometru Satysfakcji Studenckiej. Celem akcji jest poznanie opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego na temat różnych aspektów studiowania. Zebrane opinie pozwolą zidentyfikować problemy, z jakimi spotykają się studenci, wskazać sprawy wymagające zmiany oraz te zapewniające wysoką jakość studiowania na UJ.

Badanie realizowane jest raz w roku akademickim, na przełomie kwietnia i maja i odbywa się za pośrednictwem ankiety elektronicznej (poza systemem USOSweb). Zawarte w szczegółowym kwestionariuszu pytania dotyczą zarówno kwestii ogólnouniwersyteckich (m.in. bezpieczeństwa, procedur administracyjnych, warunków w domach studenckich), jak też specyficznych dla konkretnej jednostki (m.in. tygodniowego rozkładu zajęć, czy np. oceny działań podejmowanych przez dyrektora ds. studenckich). W akcji mogą uczestniczyć wszyscy studenci, w tym doktoranci oraz słuchacze studiów podyplomowych UJ.

Dzięki otrzymanym opiniom, postanowiono skrócić ankietę. Moduł dotyczący bezpieczeństwa i poczucia dyskryminacji będzie odtąd osobną ankietą.

Pytania i Odpowiedzi: 

P: Czy ankiety są anonimowe? 
O: Tak, co prawda lista respondentów jest pobierana z bazy USOSa, ale jest pobierany tylko adres e-mail bez danych osobowych. 

P: Czemu niektóre pytania nie mogą się wyświetlać na jednej stronie? 
O: Wynika to z ograniczeń technicznych oraz logiki przejść pomiędzy pytaniami. Przykładowo, żeby wyświetlić studentowi listę kierunków tylko i wyłącznie z jego wydziału, potrzebujemy uzyskać odpowiedzi w pytaniu dotyczącym wydziału, a narzędzie firmy IBM nie pozwala na dynamiczne filtrowanie odpowiedzi w obrębie jednej strony ankiety. 

P: Czemu niektóre pytania otwarte są obowiązkowe a inne nie? 
O: Wynika to z zakładanych celów ankiety. Bardzo zależy nam na uzyskaniu precyzyjnych i konkretnych informacji.

 





Dodaj do kalendarza Google

Powrót